utorak, 16. svibnja 2017.

Škola u Švedskoj

Posjet obližnjoj osnovnoj školi.

Današnja izreka.


Igra s djecom - snalaženje pomoću mape. Djeca se snalaze u prirodi koristeći kartu i orijentaciju u prostoru tražeći skrivene kutije s porukama. Poruku moraju donijeti profesorici, zatim trebaju učiniti još jedan zadatak koji od njih traži koncentraciju, strpljivost i preciznost te tek tada mogu dobiti bod i nastavljaju s traženjem preostalih kutija. Kutije su povezane s likovima iz crtanih filmova kako bi djeci bilo zabavnije, a dodatni zadatak je baciti čunj na tlo tako da padne uspravno što je isto povezano s njihovim aktualnim igrama te ih to čini veselima i sretnima dok u isto vrijeme razvijaju sve aspekte odrastanja. Kako su neki dijelovi terena po kojem trče pomalo i zahtjevni, učitelji uvijek gledaju gdje su te imaju asistente koji im pomažu, a ako se dogodi pad ili lakša ozljeda, djeca to prihvaćaju kao sastavni dio igre, a učitelji im na taj način pokazuju kako vjeruju u njihove sposobnosti i time jačaju samopouzdanje djece. Prije i nakon svake aktivnosti djeca zajedno s profesorima stoje ili sjede u krug kako bi se svi osjećali jednako i na istoj razini. Također, tu su i djeca izbjeglica iz Sirije i Somalije itd. koja su toplo prihvaćena te su u školu pozvani profesori koji poznaju njihov jezik kako bi se osjećali kao kod kuće.



Učionica u kojoj uzgajaju biljke na stolu.


Učionica za tehničku kulturu.







Učionica tekstila.



Igre - zmija. Trebamo u šumi pronaći odgovore na pitanja koja su postavljena na ulazu u šumu. Također, igramo igre kojima oponašamo razne vrste zmija te pričamo o vlastitim iskustvima sa zmijama. Nakon svake aktivnosti, profesorica ih traži da podizanjem određenog broja prstiju ocjene odrađenu aktivnost.





Igre za vrijeme odmora.




POSLIJEPODNE
Odlazimo u šumu na proplanak.




Promatramo krajolik i biljke.




Zatim koristeći vodene boje i pastelne boje crtamo pejzaž i neki detalj iz prirode. Nakon što smo svi nacrtali svoje slike, voditelj na zabavan način predstavlja naše slike kako bi se osjećali ugodno i podigli samopouzdanje u likovnom izražavanju. 




Nakon toga nastavljamo šetati šumom, promatrati razne biljke i životinje, pantomimom imitirati njihov razvoj i ponašanja. Npr. mravi, kukci i cvijeće, prenošenje peluda i hrane, rast cvijeća, čuvanje korijenja…




Došli smo na odredište u šumi i svatko od nas treba napraviti okvir (prozor) oblika pravokutnika na tlu te pronaći što više biljaka, životinja i promotriti sve potencijale u tom prozoru. Kad smo to napravili voditelj nas poziva zviždukom imitirajući slavuja te zajedno promatramo jedan okvir koji je komentira osoba koja ga je napravila. Voditelj na kraju postavlja pitanje smije li kročiti u taj prostor, smije li gaziti po tome, a osobi čiji je to okvir se ne sviđa ideja o gaženju tog prostora. Zatim voditelj miče okvir i ono što je bilo u njemu uspoređuje s cijelom prirodom. Zatim postavlja pitanje, smijem li ja gaziti svuda po prirodi ili ju uništavati, kako se trebamo prema njoj ponašati, koliko dugo nam priroda može „praštati“?… Potiče nas na razmišljanje o tome da nam je priroda potrebna jer bez nje ne možemo živjeti, a ona bez nas može i ima moć uništiti nas ako ju ne čuvamo.



Vraćanje natrag pješice kroz šumu pomoću karte. Put je jako zabavan jer idemo sporednim putem i moramo surađivati i dogovarati se.





1 komentar: