subota, 7. listopada 2017.

Internacionalizacija i digitalizacija za unapređenje konkurentnosti škole- Job shadowing K1+ Beč


Od trenutka kad sam energično podignula ruku u zrak nakon upita mojih kolega tko bi se htio prijaviti za  job shadowing, znala sam da će mi to biti jedna od onih prilika i životnih iskustava koje se ne događaju previše puta. Nestrpljenje i putna groznica su kulminirali datumom odlaska.
          Nakon vrlo solidnog snalaženja po Beču unatoč mijenjanju triju vrsta prometnih sredstava u nekoliko navrata, stigla sam u školu Volksschule Rotzergasse. Prateći upute na ulazu škole stubište me je dovelo do zbornice u kojoj su me domaćini dočekali s ljupkom zakuskom dobrodošlice.
          Dan je počeo prelijepo, a onaj prvi dojam koji nam svima puno znači govorio mi je da sam na pravom mjestu. Prvi službeni razgovor vodila sam s ravnateljicom škole gđom Gerlindom Holzinger.
Unatoč mom isplaniranom boravku prikazanom u planu rada job shadowinga, obje smo znale da će biti sklon promjenama i nadopunama jer sam htjela biti sveprisutna.
Dolazim na posao kao i sve druge učiteljice. Većinu vremena sam učitelj asistent učiteljici Jasni Marinković zaduženoj za poučavanje BSK (bošnjačkog, srpskog i hrvatskog jezika). Dani su mi toliko bogati da bih mogla danima pričati o doživljenom. Ovog puta ću vam pokušati dočarati strukturu i sam ustroj škole. Škola broji 13 razreda odnosno 298 učenika. Njena najveća posebnost je možda u tome što od ukupnog broja učenika samo je 11 učenika austrijske nacionalnosti, a ostali su doselili sa svojim obiteljima pretežno iz Turske, BIH, Srbije, Rumunjske i Sirije. U školu se mogu upisati djeca koja su napunila šest godina prije rujna odnosno prije početka nastavne godine.
           Ova škola nudi obrazovanje za prva četiri razreda, a za upis u prvi je uvjet testiranje koje provode stručno- razvojna služba škole i učiteljice. Ukoliko dijete ne ispuni uvjet za upis u prvi razred ostaje u predškoli. Maksimalan broj učenika u svakom razredu je 25, a odjeli pretežno broje 23 učenika. U školi je posebno organizirano kombinirano razredno odijeljenje što nije rijedak slučaj u Austriji. Naime na fakultetu postoji odsjek koji pohađaju budući učitelji kombiniranih razrednih odijeljenja. Određeni broj roditelja podržava takav oblik nastave te prilikom upisa djeteta u školu kazuje svoj odabir. Jedna od zanimljivosti je i vođenje nastave engleskog jezika. Engleski se uči od prvog razreda, ali ga do trećeg vode učiteljice razredne nastave, a u trećem i četvrtom razredu škole zapošljavaju profesore engleskog jezika. Škola domaćin izborila se u pronalasku i angažmanu izvornih govornika što inače nije normativ. Prvi tjedan nastave roditelji moraju odjaviti/ prijaviti njihovo dijete s nastave vjeronauka. Ukoliko to ne naprave ne očekuje ih baš lijep zakonski tretman.
Školsko zvono koje zvoni u 7:45h obavještava učenike da smiju uči u školu i otići u svoje učionice. Mali odmori traju desetak minuta, a veliki koriste za doručak koji se obavlja u učionicama. Djeca svoje obroke donose od kuće uz učiteljovu kontrolu nutritivne vrijednosti donešenog.
Unatoč vrlo složenoj političko, socijalnoj  i etničkoj strukturi polaznika ove škole i njihovom vrlo skromnom predznanju i radnim navikama, učiteljice su vrlo aktivne i predane svom poslu i ne gube radni elan nadajući se da su možda upravo one kotač- pokretač  koji će ih usmjeriti na dobre životne putove.
Moj prvi radni tjedan je prošao zbilja jako brzo. Obišla sam puno toga u pet dana, ali ne želim vam  odmah otkriti sve. Osim toga čini mi se da će čitatelj dobiti bolju sliku ukoliko tematski odijelim sve ono što jedna škola može ponuditi.  Idući tjedan ću vam pokušati približiti razredne odjele te uvjete rada koje bi zasigurno poželio svaki učitelj. Vikend ću kao pravi turist posvetiti istraživanju grada, a Noć muzeja  je i ovdje vrlo popularno događanje. Veseli me bogatstvo kulturnih sadržaja koji su mi na dohvat ruke. Vama želim lijepo proveden vikend :-)

1 komentar:

  1. Prekrasno opremljena škola,imala sam priliku u Comenius projektu posjetiti školu i suradjivati s timom škole.Učitelji su vrlo profesionalni i otvereni,a to je jako važno za usješnu suradnju.
    Puno ideja,aktivnosti i organizacije učionice primijenila sam u svom radu.Veliki pozdrav kolegici Sanji I cijelom timu naše partnerske škole.

    OdgovoriIzbriši