subota, 21. listopada 2017.

Internacionalizacija i digitalizacija za unapređenje konkurentnosti škole- job shadowing K1+ Beč

Uvjeti rada u austrijskim školama

Svoj boravak u Beču pokušala sam što više iskoristiti za izmjenjivanje profesionalnih iskustava. Vodeći se tim željama i potrebama zamolila sam ravnateljicu Völksschule Rötzergasse da me poveže i s drugim školama te zakaže termine posjeta. Ono prvo što bi svatko od mojih kolega primijetio jesu materijalni uvjeti kojima škole raspolažu, a koje se nama u hrvatskim školama čine kao nemoguća misija ( vjerujem da je većini, čitajući prethodnu rečenicu, kroz misli "ad hoc" prošlo nekoliko neugodnosti koje svakodnevno proživljavate na radnom mjestu, a tiču se potrošnog materijala kojim možemo raspolagati).
Narednim tekstom nemam namjeru podržavati stav da su materijalna sredstva i pomagala jedini i najbitniji preduvjet za kvalitetno obrazovanje naših učenika. Dapače, kao vrlo bitnu i poželjnu vještinu držim učiteljevu kreativnost zbog koje je u stanju od "ničega" napraviti "čudo". Reći ćete i za ta "čuda" trebaju nekakva sredstva. U Austriji ih dobivaju u obliku financijske podrške. Naime učiteljica/ učitelj početkom svake školske godine može računati na 14 eura po učeniku plus 16 eura za onog učenika kojemu njemački jezik nije prvi jezik. Te novce je slobodna/an trošiti na ona nastavna sredstva koja smatra potrebnim za svoj razredni odjel, a koja su navedena na popisu materijala pod subvencijom Grada (zamislite kojim sredstvima raspolažete već nakon jedne generacije učenika). Bitno je također reći da sav potreban materijal učenici dobivaju u školi. 
Učitelj/ica raspolaže razrednim budžetom u iznosu od 1200 eura za nabavu školskih udžbenika.
Učionice obiluju vrlo interesantnim didaktičkim igračkama. Naručuju se između ostalog i s različitih web stranica. Primjetila sam da su "Montessori" igračke najzastupljenije. Kako je učenje kroz igru jedna od glavnih metoda poučavanja, a koju djeca vrlo rado prihvaćaju,često ćete ih naći kako se samoinicijativno "prime posla" za vrijeme malih odmora. 




       Jedna je prostorija u školi izdvojena kao školska papirnica. Obiluje raznim uređajima i alatima za obradu papira, raznobojnim papirima velikih formata, velikim fotokopirnim uređajem i sl. Police su popunjene kutijama s karticama koje prate nastavne sadržaje svih predmeta. One su ostavština učiteljica koje su ih prethodnih godina vrijedno izrađivale. 


Svaka učionica je tehnički prilično dobro opremljena. Projektori, pametne ploče, dva kompjutera neizostavna su nastavna pomagala svakodnevnog poučavanja. 


Zentrum Inklusiver Schulen (ZIS 17) je osmogodišnja škola namjenjena učenicima s teškoćama u učenju. Sigurna sam da spada u kategoriju jedne od najbolje opremljenih škola. Mislim da bih vas najlakše mogla uvjeriti u istinitost navedenog primjenom starog pravila koji kaže da slika vrijedi tisuću riječi. U ovom slučaju u pitanju je samo nekolicina fotografija iz moje fotogalerije koja se punila priličnom brzinom. Nadam se da vam neću izazvati suze na oči ;-)






Nedavno sam imala priliku pridružiti se kolegama na seminaru organiziranom u svrhu stručnog usavršavanja. Učitelji godišnje moraju prikupiti 15 sati stručnih predavanja i radionica čija je organizacija u nadležnosti učiteljskih fakulteta. Predavanje kojem sam nazočila vodile su učiteljice škole u 21. okrugu. Dobre primjere prakse kao i cjelokupni interijer škole vrijedilo je vidjeti. 
         Za kraj ću napraviti malu digresiju i ispričati vam anegdoticu koja me je na koncu zabavila.
U spomenutoj školi doživjela sam nešto što bih pripisala kulturološkoj razlici, hm valjda!? Možda je i individualne naravi...kako god. Čekajući vrijeme početka predavanja učitelji su se okupljali u školskoj blagovaonici. Njih/nas svega dvadesetak bilo je posluženo kavom i kolačićem. Zamoljeni smo da u predviđenu košaru odložimo novčani prilog za to što smo konzumirali. Pomislih zar je moguće!? Naravno da mi je ovo iskustvo bilo inspiracija za kasnije pošalice. Unatoč našim skromnijim plaćama kod nas to ne doživjeh, a mislim da ni neću.
U planu mi je još par posjeta susjednim školama. Neke od njih su zagolicale moju znatiželju samom koncepcijom razrednih odjela. O čemu se točno radi preciznije ću vam moći reći nekom idućom prilikom.

Nema komentara:

Objavi komentar