ponedjeljak, 15. svibnja 2017.

Učenje u prirodi i od prirode

Ujutro radimo 10 minuta vježbi razgibavanja, zatim imamo doručak te kratka i jednostavna pjesma za dobro jutro.
Nalazimo se u dvorištu hostela u kojem spavamo te igramo razne igre i obavljamo razne zadatke.

Igra suradnje: Stojimo u krug, jedna osoba prima jedan kraj užeta, a osoba do nje prima drugi kraj užeta. Svatko vuče uže u jednu stranu tako da proslijeđujemo osobi do sebe. S vremenom se uže sve više zapetljalo te smo shvatili koliko truda treba za dobru suradnju.
Učimo brojati na stranom jeziku i dok brojimo jedna osoba trči u krug, a ostali bacaju loptu i broje. Cilj je da što brže trčimo pa će ostali manje morati brojati.
Zatim se dijelimo u dvije grupe i svaka grupa mora užetom označiti granice neke europske zemlje. Također, moramo izmisliti 3 pitanja vezana uz znanost, matematiku i umjetnost koja ćemo postaviti drugoj grupi.
Sljedeći zadatak je predstaviti još neke zemlje svijeta plesom, pjesmama, običajima...
Nakon toga se dijelimo u parove, opet svatko dobiva uže koja spajamo u jedno zajedničko uže u paru i na podu oblikujemo jedan geometrijski lik. Zatim smo stojimo u unutrašnjost tog lika i kada bi profesorica uzvikne, primjerice, krug i romb, ti parovi moraju mijenjaju mjesta. Time učenik kroz igru pamti razne geometrijske likove, jača koncentraciju, brzinu i koordinaciju. Nakon toga ponavljamo igru, ali ne više u parovima već svatko za sebe. Nakon igre postavljeno nam je pitanje zbog čega smo prvo bili u parovima, a tek onda sami. Odgovor je u tome da u parovima vježbamo suradnju te pomažemo jedno drugome i potičemo jedni druge na učenje ako još postoji nedoumica. Time se učenici oslobađaju eventualnih blokada i nesigurnosti u poznavanju geometrijskih likova u ovom slučaju. Tek nakon toga smo igrali igru samostalno kako bi sada učenik još više ojačao samopouzdanje i samostalnost.

Odlazak u šumu. Put činimo zanimljivijim izvođenjem raznih figura kroz koje ostali moraju proći.

Na putu nailazimo na gomilu ispiljenog drveća te promatramo godove i komentiramo što godovi znače i što se sve njima može odrediti te za što sve koristimo drvo.
Zatim u parovima dobivamo papire na kojima piše: 1/2, 1/3, 1/4, 1/5, 1/6, 1/7, 1/8, 1/9.

U svakoj kućici je drugi broj te moramo pronaći čega u prirodi ima pola, trećinu, četvrtinu i to što nađemo trebamo staviti u pripadni kvadratić. Kad smo svi pronašli, idemo od para do para i komentiramo pronađene predmete, životinje, biljke ili pojave i zašto smo ih pridružili upravo tom razlomku. Nakon toga vraćamo biljke u prirodu.


Snalaženje u prirodi pomoću kompasa.
Voditelj je ukratko objasnio što je azimut te imamo zadatak da nađemo nekakvu zanimljivu biljku ili nešto uočljivo, postavimo to na neko mjesto u šumi te odredimo koordinate kretanja s početne točke. Koordinate kretanja zapišemo na papir i od druge osobe zatražimo da pronađe skriveni predmet. U isto vrijeme dobivamo koordinate i tražimo predmet koji je sakrila neka druga osoba.

Odmor nakon raznih igara.
Aktivnost - sparivanje biljaka. Voditelji su na grane drveća objesili vreće u kojima se nalaze razne biljke ili kamenje. Podijelili smo se u grupe po troje ili četvero, svaka grupa ima jednu maramu koja je naše sklonište za biljke. Kod voditeljice se nalaze iste biljke koje se nalaze u vrećama. Naš zadatak je uzimati od voditeljice jednu po jednu biljku i pronalaziti para u vrećama. Kad nađemo par odnesemo ga u naše sklonište i odmah tražimo novu biljku koju nam zada voditeljica. Pokupili sve biljke i idemo u kratak obilazak svake grupe. Komentiramo biljke koje smo pokupili, koje od njih su jestive, a koje možda otrovne, za što ih sve možemo koristiti, kada i gdje rastu… Ova igra traži nas suradnju, dobro pamćenje i brzinu te učenje o biljkama oko nas.
Zatim slušamo drugo kratko predavanje. Voditelj naglašava kako predavanje neće trajati dulje od 11 minuta jer je to optimalno vrijeme koliko se osoba može koncentrirati na nečije predavanje. Kroz zanimljivu priču ispričao nam je nešto o počecima školstva.

Vraćamo se natrag uz razgovor o proteklom danu, a naša sjećanja iznosimo na plakat.



Izreka za taj dan.

Predstavljanje zemalja iz kojih dolazimo hranom pićem, glazbom, plesom, običajima...





Ples i pjevanje za kraj dana.


Nema komentara:

Objavi komentar