četvrtak
Treća škola koju sam posjetila je HAALEITISSKOLLI, ALFTAMYRI
koordinator posjete je Kristin Axelsdottir
Ovo je najmodernija škola koju sam do sada vidjela. No, na Islandu su sve škole u principu iste,isto koncipirane,imaju iste sadržaje i prioritete.
Glavni prioritet je pismenost,odnosno čitalačke kompetencije,zatim razvijanje kreativnosti i produkata kroz predmete Home economics (Domaćinstva) i Wood Art (Tehnički),te svakako tjelesne aktivnosti kao što je plivanje i ostali sportovi.Islanđani žive u skaldu s prirodom i crpe sve njezine resurse u pozitivnom smislu.Škole su ugodne,tople,dobro opremljene te u njima rade visoko obrazovni kadrovi koji rade na vrlo ležeran način bez puno pritisaka i stresova.Djeca su vrlo otvorena,pristupačna i spremna na svaku kominikaciju s nama.Imaju odlično znaje engleskog jezika.Škole su multikulturalne, u nekima se uči po 26 jezika. Vidi se da je to društvo vrlo bogatih ljudi u smislu znanja,edukacija,tolerancije ,humanosti i vrlo ekološki osvještenih ljudi.
Ravnateljica predstavlja svoju školu
Škola se satoji od dvije zgrade,internacionalna je,pohađaju je djeca iz cijelog svijeta,stoga se u njoj uči 20 jezika po našem C modelu, njegovanje materinskog jezika.Pohađaju je djeca u dobi od 6- 12 godina i 12-16 godina,također imaju posebno uređen dio škole u kojoj rade učitelji s autističnom djecom ali rade na inkluziji. Imaju veliki postotak djece koja su uključena u to.
Prvi strani jezik koji uče je Danski ,a zatim Engleski jezik, mogu učiti Francuski i Španjoski jezik.
Glavni moto i prioriteti škole su: TIMSKI RAD, PISMENOST, - ZDRAVI STIL ŽIVOTA (HEALTHY LIFESTYLE), Svi su uključeni u sate čitanja, umjetnosti, sporta i informatike
od 8. do 16. godine.
Većina učenika je aktivna i izvan škole u kulturnim i socijalnim djelatnostima, sportu izvan škole.Učenici su aktivni u knjižnci,multimedijskom centru,kulturnim centrima i muzejima.
Ključne kompetencije koje razvijaju kod učenika su socijalne vještine, humane vrednote, literatura,čitanja i kreativnost, zdravlje.Kod učenika se razvijaju kritičko mišljenje. U školi se razvija formativno praćenje,oni su u projektu s još 7o škola iz Reykjavika koji kod učenika razvijaju kritičko mišljenje i formativno praćenje - samoocjenjivanje. Cilj im je napredovati i svakim danom biti sve bolji i bolji!
Oduševljena sam njihovom strategijom i stručnim vodstvom ove škole, lijepo je biti bar nakratko u takvoj poticajnoj i naprednoj sredini. A o interijerima i opremljenosti učionica da ne govorim,sve možete vidjeti na fotografijama.
Imaju dobro opremljenu knjižnicu s multimedijalnim centrom.
To je škola koja je okrenuta prema učenju iz okoliša i održivog razvoja. Imaju certifikat Eko škole.
Uključuju roditelje u sve aktivnosti koje se odvijaju u školi.
Blagovaonica za niži uzrast
ISLANDSKI PROGRAM ČITANJA, ČITANJE IM JE JAKO VAŽNO!!!
GLAVNA STRATEGIJA OBRAZOVNOG SUSTAVA
TURISTIČKI VODIČ ZA DJECU, IMAMO GA MI!
ZBORNICA - ugodno mjesto za odmor, bogato opremljena kako bi učiteljima u školi bilo ugodno i funkcionalno.
Iz zbornice i knjižnice je izlaz na terasu koju koriste učitelji
Ispod zbornice nalazi se radni dio gdje učitelji pripremaju svoje didaktičke materijale za nastavu
Tehnički kabinet
WOOD ART ( KREATIVNOST)
HOME ECONOMIC - DOMAĆINSTVO
KREATIVNOST
Socijalne vještine - kreativnost/ nema razlika među spolovima,svi sve rade
Glazbena umjetnost
LIKOVNA UMJETNOST - KABINET
Trenutno u svim školama rade na temi o pticama kroz međupredmetnu korelaciju
INTERIJERI UČIONICA 1. i 2. RAZREDA
Metoda rada za jedno autistično dijete koje voli Pokemone, naučio je sve riječi pomoću Pokemon likova i kugli, BRAVO!!!
Svakako ću se poslužiti sličnom metodom.
Opet jedam detalj koji i ja imam u učionici
ZDRAVSTVENI ODGOJ
Glavne odrednice za pisanje bajke
Imaju posebne bilježnice za pisanje priča i bajki
Prvašići su taj dan pisali godišnji test iz matematike, ovo je primjer.
To je ujedno jedina ocjena iz matematike. Ostalo se prati formativno.
KRITERIJI OCJENJIVANJA I DOZVOLJENA MINUTAŽA PISANJA ZA SVAKI POJEDINI ZADATAK
Neizbježne knjige za čitanje
Zajednička fotografija za uspomenu na ovu predivnu školu i stručni tim
Vrijeme u školi je vrlo brzo prošlo, puna dojmova odlazim iz ove škole i upućujem se u obližnji shopping centar u koji me uputila jedna učiteljica. Tamo ću kupiti didaktički pribor za svoj razred,radi se o satu koji na Islandu ima svaka učionica. Sat određuje minutažu za izradu zadataka. Jako mi se sviđa, moram to donijeti mojim učenicima,mislim da će se i njima svidjeti i da će im biti vrlo koristan. Idem u potragu!
EVO GA, KUPILA SAM GA!
Tako divno provedeno prijepodne, sad odlazim na jedno rajsko neizostavno islandsko iskustvo.
Pogađate, to je Plava Laguna ili u originalu BLUE LAGOON.
ČIM SE PRIBLIŽITE TOJ JEDINSTVENOJ ISLANDSKOJ ATRAKCIJI ODMAH VAM JE JASNO OD KUD JOJ NAZIV.
Tirkizna boja spojena s vulkanskim kamenjem,prekrivenim islandskim lišejem doista je prizor koji oduzima dah. Ljekovitost termalnih voda je otkrivena slučajno. Voda je bogata silicijem i spoj je morske i slatke vode,sadrži minerale.
Temperature vode je 39°c. U paketu posjeta laguni turisti mogu odabrati jedno od islandskih pića npr. SMOOTHIE od borovnice ili ili poznatu islandsku pivu VIKING.
Zanimljivo je da se piva na Islandu pije tek od 1989. godine. Odnosno, do te godine je bila zabranjena. Uz piće se možete poslužiti u neograničenim količinama, ljekovitom maskom za lice i tijelo sačinjenu gustom masom od silicija i islandske izvorne vode. Divota, divan osjećaj!
Regenerirane ali i pomalo omamljene odlazimo u hotel jer nas sutra čeka nova avantura.
ICELAND IS NICELAND!!!
Nema komentara:
Objavi komentar