ponedjeljak, 30. travnja 2018.

Structured Eduucational Visit to Schools/Institutes & Training Seminar in Iceland

24.travnja 2018.
utorak

POSJETA ŠKOLAMA U REYKJAVIKU. ISLAND

Moja 1. škola je  škola MELASKOLI, koordinator posjete u toj školi je Helga Jona Palmadottir
Rano ujutro krećemo u istraživanje pomoću karte ili googl map, tražeći pravi put do škole.
Glavna autobusna stanica u Reykjaviku po imenu HLLEMUR bila nam središnja postaja od koje smo se kasnije drugim linijama prevozili do odredišta.



Na ulazu su nas toplo dočekali dežurni učitelji i koordinatorica. Promatrali smo djecu i učitelje kako ulaze u školu. Neki su se jako iznenadili vidjevši učenike kako cijelo vrijeme boravka u školi , hodaju bosi. Također se i roditelji izuvaju,oni koji dovode djecu u školu.No,ja sam se s tom praksom već susrela i u Finskoj.Učenici vrlo pristojno ulaze u školu,učiteljica na ulazu u učionicu dočekuje svakog učenika i s njime se pozdravlja. Nastava počinje u 8:30.


Melaskoli je osnovana 1944.god. Ima oko 630 učenika,što je inače neuobičajeno. U školi radi 60 nastavnika ,a sve ukupno 90 zaposlenika. U razredima je 20-22 učenika. U školi je 1.- 10 razred,1.-7.- su djeca u dobi od 6-12. god.,8.-10. razred su djeca u dobi od 13.-16. godina. Mlađi učenici borave u školi od 8:30 do 13:30,a stariji do 14:30. Škola djeluje jako toplo,učitelji su gostoljubivi i rado prenose svaku informaciju. Imala sam priliku prisustvovati vrlo zanimljivom satu na kojem se kroz korelaciju s glazbom i pokretima učilo o ljudskom tijelu i organima u 1.razredu. Primjerice,na podu su oponašali otkucaje srca,krvotok, oblik mozga, govorili o čemu mozak sad razmišla,a učiteljica je sve pratila različitim instrumnetima. Mislim da ću to primjeniti u svom radu ćim se vratim u Zagreb.Na taj način djeca zorno uče i shvaćaju funkciju pojedinih organa na primjeren način za njihovu dob

Glavni zadatak islandskih škola je čitanje.
Svi čitaju prvih 15 minuta nastave. Čita se i pod odmorima.

Učenici 6 tjedana idu na Homeconomic (kuhanje,šivanje,pletaenje),6 tjedana na plivanje i 6 tjedana imaju wood art (rad  drvom- tehnički).


Čitanje im je najvažnija stvar u školi. Knjižnica je vrhunski opremljena i bogata knjigama, ali u u razredima djeca imaju knjige složene u vrečicama s imenima po nekoliko njih za taj mjesec.Knjižnica je stalno otvorena i djeca mogu ići u nju kad požele.Za učenike s poremećajem pažnje imaju posebne slušalice koje služe za smiranje.
Učitelji upisuju izostanke i DZ u mentor aplikaciju sličnu našem ednevniku.
Ocjena nema do 7. razreda,ocjenjuje se samo matematika i čitanje.
Učiteljice kažu da u škole djeca vole pogreške jer se na pogreškama uči.

Učitelji rade suradnički,pripremaju svoje planove na tjednoj bazi, svi rade na istim temamam i zadacima, učenici se miješaju.Iz 5 paralelnih razreda po 4 učenika odlazi na sate glazbenog,likovnog i tjelesnog,a sa svojim učiteljicama rade znanstvene predmete i jezike.
Na jednom satu u 1. razredu sam prisustvovala nastavi matematike, u toj učionici su bila miješana djeca iz raznih razrednih odjeljenja.
Kažu ,a i ja osobno smatram da je odličan način rada jer se time djeca bolje poznaju,uče se suradničkom učenju i upoznaju rauličite načine rada svih učiteljica. Također mi se sviđa suradniči rad i zajedničko planiranje tema. Oni nemaju nastavne jedinice, nadam se da će to i kod nas uskoro saživjeti s novom reformom.
Prvi odmor imaju svi u 9:50-10:10, a odmor za ručak imaju u 11:30-12:30
Na igralištu ih čuvaju dežurni asistenti koji na sebi imaju markirane florescentne prsluke kako bi bili zapaženi. Oduševila sam se vidjevši da djeca samoinicijativno trče oko škole i to čak izvan školske ograde. Pomislila sam kako bi na to reagirali neki kod nas.



Učitelji za vrijeme velikog odmora borave u svojoj kantini koja je nalik restoranu. Imaju izbor više tipova kave,čaja,vode,sokova, narezaka,lososa,povrća i voća.
Upravo nas je tu dočekao ravnatelj škole koji nam se pridružio u jelu te nam predstavio školu.
Učionice su dobro i vrlo estetski uređene,prepoznala se neke detalje koje sam i ja unijela u svoju učionicu. Po hodnicima su radovi,nastali čitanjem raznih priča i bajki.












Nakon posjeta prvoj školi sastajemo se ispred Nacionalnog muzeja.Informacijama dobivenim na jučerašnjem predavanju , proširiti ćemo svoje znanje o naseljevanju otoka ,o Vikinzima, povijesnim promjenama koje su stoljećima utjecale na razvoj Islanda.



Nema komentara:

Objavi komentar