NASTAVA INOJEZIČNIH UČENIKA
Jedna vrlo draga osoba koja mi je jako
pomogla u provedbi i realizaciji ciljeva koja sam
navela u planu job shadowinga je svakako učiteljica Jasna
Marinković. U
jednom od blogova sam već spomenula njenu “ulogu” u ovoj školi.
Naime Jasnina zadaća je da svakodnevno, prateći dnevni raspored, u
različitim razrednim odjeljenjima, pomaže učenicima u svladavanju
nastavnih sadržaja. Objašnjavanja vodi na bošnjačkom, srpskom
ili hrvatskom jeziku. Uz navedenu obvezu također dva puta tjedno
održava sate BSK (bošnjačkog, srpskog i hrvatskog jezika) koje
najčešće koristi za uvježbavanje nastavnih sadržaja koji učenici
nisu najbolje savladali, te pisanje zadaća.
Svakodnevno radi u paru s
učiteljem turskog jezika jer svako razredno odjeljenje ima i
priličan broj učenika turske nacionalne manjine. Vrlo je zanimljiva
njihova suradnja. Ono što je meni bila jedna od najkorisnijih metoda
rada jest organizacija čitanja dječje literature u svrhu poticanja
navike čitanja djece kao i njegovanje nekih drugih životnih
vrijednosti. Takvi nastavni sati osmišljeni su tako da se kroz
digitalne medije na video zidu prikazuju animacije vezane uz određenu
bajku, basnu, pripovijetku i sl. Za vrijeme sata učitelji čitaju
tekst na njemačkom, hrvatskom/srpskom/bošnjačkom i turskom jeziku
koji prati animacije prikazane na projektoru. Jednom prilikom
uključila sam se i ja. Za mene je učitelj turskog jezika pripremio
tekst na engleskom jeziku.
Tijekom višetjednog
posjeta uspjela sam održati nekoliko nastavnih jedinica na
satima BSK-a. Pokušala sam ih zainteresirati za likove i ličnosti
vezane uz našu zemlju. Pričajući im o Baltazaru, Surogatu, Šegrtu
Hlapiću i Zagiju učenike sam uvodila u likovno stvaralaštvo.
Zadatak im je bio nacrtati jednog od likova na raznobojnim
kartončićima. Na kraju sata ti kartončići su dobili ulogu
didaktičkog materijala u obliku puzzli. Djeca su bila jako ponosna
na svoje uratke posebice nakon što sam ih obavijestila da su oni
postali kreatori igračaka kojima će se služiti djeca u našoj
školi. Meni kao učitelju bilo je vrlo drago vidjeti da sam
potaknula djecu na stvaralaštvo i da sam ih uspjela “probuditi”
iz stanja nezainteresiranosti. Kraj sata iskoristili smo za javljanje
školi u kojoj radim. Ljubazna tajnica Andrea provela nas je dijelom
škole prikazujući prekrasni interijer kojeg su učenici odmah
zamijetili.
Također sam jedan od
satova iskoristila za prikazivanje školske priredbe “Pronađi
princa u sebi”. Učenicima sam objasnila da je spomenuta priredba
nastala povodom jubilarnog obilježavanja Dana škole. Bili su
prilično oduševljeni onim što su gledali jer njihova škola baš i
ne organizira takve svečanosti.
Imala sam priliku i
nazočiti seminaru za voditelje inojezične nastave. Seminar se
bazirao na prenošenju dobrih primjera iz prakse. Uistinu je tako i
bilo. Ispunio je moja očekivanja osvježujući mi neka znanja i
vještine koje povremeno mi učitelji zaboravimo, a na dohvat su nam
ruke. Primjerice učenje kroz pokret djeci bude vrlo zanimljivo jer
je dinamično i doživljavaju ga kao igru. Sudjelovanje na ovakvom
seminaru između ostalog meni je bio više nego odličan izbor jer
sam u svojoj školi zadužena za provođenje nastave hrvatskog jezika
za inojezične učenike.
Naposljetku što reći
nego da me je ovakvo stručno osposobljavanje obogatilo u
profesionalnom i životnom smislu. Smatram da ne postoji bolje
iskustvo koje možeš doživjeti. Ponekad bih osjećala kao da
privremeno živim neki tuđi život. Svakako znam da će mi
nedostajati i da ću ga se rado sjećati po lijepom. Ali puno lijepog
me čeka i u mojoj domovini stoga dragi moj Beč, do idućeg viđenja
doviđenja :-)
Nema komentara:
Objavi komentar