subota, 14. listopada 2017.

Internacionalizacija i digitalizacija za unapređenje konkurentnosti škole- Job shadowing K1+ Beč

Plan i program, kurikul te ostale posebnosti Völkssüle Rötzergasse

Völkssüle Rötzergasse je škola u kojoj se svakodnevno ravnatelj i njeni zaposlenici trude pratiti korake modernog obrazovanja. Vrlo često participiraju u raznim projektima  preko Erasmusa ili  Grada koji je prilično uključen u sustav obrazovanja. Plan i program se u nekim stavkama bitno razlikuje od našeg. Pokušat ću vam predočiti ono s čim sam se susretala prethodnih dana u školi, a što je vezano uz: metode rada, plan i program, aktivnosti i sl.
 Usuđujem se napraviti usporedbu s našim državnim školstvom odnosno našom školom jer smatram da smo svi otprilike u sličnim situacijama s možebitnim  razlikama u višeznačnoj angažiranosti pojedinih škola i radnim vremenom.
Daljnji tekst istaknut ću narančastom bojom ukoliko se  odnosi na austrijsko školstvo/ školu u kojoj trenutno radim, a crnom će ostati navedeno ono što se odnosi na našu zemlju.

NEKE OD SLIČNOSTI/ RAZLIKA:

1. jednosmjensko ili dvosmjensko  radno vrijeme uz dnevni boravak
1. nemaju sve škole organiziran dnevni boravak. Ako ga i imaju nije nužno vezan uz Grad nego privatne "agencije"
2. tjedni, mjesečni i godišnji planovi,  kurikul te fiksirani tjedni raspored
2. imaju tjedni raspored, ali su ga slobodni "krojiti" po  potrebama rada određenog razrednog odjela pridržavajući se norme
3. u hrvatskom školstvu primjerice u prvom razredu osnovne škole morate tjedno održati: 5 sati HJ, 4 sata MAT, 2 sata PID, 3 sata TZK, 1 GK i 1 LK 
3. u austrijskom školstvu u prvom razredu osnovne škole morate tjedno održati: 7  sati NJ, 3 sata MAT, 3 sata SCI/znanost, 1 sat GK, 1 sat LK, 30 min integriranog engleskog jezika, 1 sat tekstilno/ tehnološko domaćinstvo (u slobodnom prijevodu). Nemaju informatiku. Ona je integrirana kroz projektnu nastavu.

4. kod nas je organizirana dopunska nastava za inojezičare. Učenici su podijeljeni u skupine po pripadajućim gradskim općinama škole koju pohađaju. Dužni su dolaziti na nastavu u školu koja im je dodijeljena.
4. djeca koja su tek doselila u zemlju ili im lošije ide svladavanje nastavnih sadržaja  imaju organiziranu dopunsku nastavu njemačkog jezika u sklopu škole
5. škola u prirodi kod nas traje 5 dana- rijetko koju županiju subvencionira Grad
5. njihova škola u prirodi traje uglavnom od dva do četiri dana- učiteljice pretežito odrede dva dana ( roditelj treba izdvojiti priličnu svotu novaca). Obično odlaze na farme gdje sudjeluju u pripremi domaćih prehrambenih proizvoda
6. ocijenjivanje i zaključivanje ocjena na kraju školske godine je obavezno u svim razredima 
6. Austrijanci mogu birati između opisnog (tzv. LFD) ili brojčanog ocijenjivanja koje je samo u 4. razredu obavezno.
7. obavezan tjedni termin informacija
7. termini informacija za roditelje su samo na kraju svakog polugodišta od 16h-19:30h. Ukoliko se učitelj opredijeli za opisno ocijenjivanje onda na kraju polugodišta mora osigurati termin  za svakog roditelja
8. razredna nastava od 1.-4. r
8. imaju predškolu koja se ne ocijenjuje 
9. nema ponavljanja razreda od 1.-4.  odnosno ocijenjivanja s ocjenom nedovoljan
9. učenik može biti maksimalno dvije godine neocijenjen zbog neznanja jezika  
10. nastavu vodi jedna učiteljica
10. dodijeljuje im se druga učiteljica ukoliko određeni razredni odjel ima veći broj imigranata
11. kombinirani razredni odjeli su kod nas vezani uz manjine ili uvjete rada
11.bar jedan kombinirani razredni odjel je normativ 
12. plan i program je vrlo opširan i zahtjevan  
12. vrlo skroman plan i program. Primjerice cijeli prvi razred uče formalna slova
13. biramo udžbeničke komplete na četiri godine
13. učiteljice mogu same birati udžbeničke komplete bez obzira na odabir razredne paralelke. Također mogu odlučiti hoće li uopće poučavati iz knjiga
14. e-dnevnik 
14. wision- dygital documentation
15. svjedodžbe na kraju svake školske godine 
15. učenici imaju svoj "book"koji nose sa sobom na kraju 4. razreda (SCH- Bogen) 

Slobodne aktivnosti kojima mi posvećujemo veliku pažnju ova škola je organizirala tek ove godine. Odabrali su dva dana u polugodištu posvećena samo njima. Prvog dana su aktivnosti bile namjenjene prvim i drugim razredima razredne nastave, a drugog trećim i četvrtim. Sve učiteljice su istovremeno vodile svoju akivnost, a učenici su mogli odabrati jednu po vlastitim interesima i afinitetima. Pridružila sam se veseloj družini na molbu ravnateljice Gerlinde. Naime igrom slučaja ili sudbine, ne znam ni sama, razbolila se učiteljica koja je trebala voditi ni manje ni više nego plesnu radionicu.

 Od prošle školske godine su u programu u sklopu kojeg su dobili tablete na dvogodišnje korištenje. Također su u kurikul od ove godine uveli posebnu sportsku aktivnost "Bewewgunscoach" koja bi odgovarala našem "Vikendom u sportske dvorane" samo što se ovaj provodi isključivo za vrijeme nastave. Vode ga profesori kineziologije. Od ove godine su, zbog što boljeg funkcioniranja komunikacijskog kanala škola- roditelj  i majke uključene u nastavu. Naime projekt koji je namjenjen njima zove se "Mame uče njemački". O čemu je riječ sam naziv govori. Polaznice su nerijetko majke čiji je stupanj pismenosti na vrlo skromnim razinama. Vrlo simpatičan projekt jest i "Zahnesundherts". Projekt koji na vrlo interesantan i kreativan način uključuje stručnjake iz područja stomatologije te akademske glumce koji poučnom predstavom upućuju djecu na važnost oralne higijene. Učenicima su uz edukativne materijale podijeljene i četkice za zube. Djelatnici škole primjećuju pozitivne promjene nakon provođenja projekta. 
Kako je problem današnjice kod svih nas nedostatak slobodnog vremena pa s tim u vezi i dužina koncentracije prilikom čitanja tekstova, privest ću ovaj blog kraju. Naravno da je ovo samo dio onoga što bi ova tema mogla uključivati. Trudila sam se zadržati "istraživački ton" te ne iznositi subjektivne dojmove. Na vama je da sami procijenite i zaključite koji sustav je bolji ili lošiji. Moje mišljenje je da bi idealno rješenje bila kombinacija oba. 
Kako bi naši spikeri rekli: "do idućeg javljanja...", tako kažem i ja i ostavljam vam prostora za razmišljanje ili možda pokoju konstruktivnu raspravu. Ugodan vikend vam želim.
     




Nema komentara:

Objavi komentar